Hva skal jeg spise og ikke spise

Byta mot bröd

2013-01-20 15:25 #0 av: KallaMigMimmi

Vad kan man byta ut brödet mot? finns det något bröd som är bättre att äta? va med rågbröd eller knäkkebröd?

Anmäl
2013-01-20 15:35 #1 av: Zepp

Helst skall man undvika bröd.. men om man är händig kanske man kan baka surdegsbröd?

Saken är väl den att bröd gärna ersätts med riktig mat, dvs ät tre gånger om dagen.

Ioförsej förstår jag att i Norge så är man i princip brödberoende, man äter inte mat på lunchen utan medhavda smörgåsar?

Ta i så fall med mer riktig mat.. i Sverige äts mat på lunchen, ofta finns microvågsugn att värma medhavd mat i.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-01-22 12:11 #2 av: KallaMigMimmi

Hehe nu är det så  att jag är svensk i danmark så här äter dom ju også alltid bröd på lunchen, men jag kommer aldrig att venja mig vid det måste ha mat på luchen! men det är frukosten som blir svår utan bröd. surdegsbröd är det bra? är det inte mycket jäst i det?

Anmäl
2013-01-22 14:20 #3 av: Zepp

Inte om det är riktigt surdegsbröd.. då är det jäst med syrningskultur och inget annat.

Grejen är väl att sådant finns inte i affären, det du köper där är konstgjort.. med jäst och tillsatt syra.. så det ser ut som äkta och nästan smakar som det.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-01-22 15:40 #4 av: KallaMigMimmi

ok är det så det är, anske finns det något bageri som gör det annars får jag kolla om jag kan lyckas med det själv

Anmäl
2013-04-18 20:29 #5 av: Mantissa

Kolla om du har något riktigt bageri i närheten där du bor om du vill ah bra bröd. Var inte rädd för att fråga om de använder tillsatser eller jäst i sitt bröd, det är konsumentkunskap du har rätt till!
-bagerianställd- 

Anmäl
2013-05-27 13:40 #6 av: Majbot

Lowcarb bröd, det som carbzone gjort :)

Anmäl
2013-08-21 22:41 #7 av: mtt78

Här finns flera recept på bröd och knäckebröd som har väldigt lite kolhydrater Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.