Hva skal jeg spise og ikke spise

Vanskelig å finne LCHF når man skal ut å spise

2010-12-08 21:55 #0 av: basse85

Jeg synes at det er vanskelig å finne retter uten karbphydrater når man skal ut å spise. Det bli trist med egg og bacon...

Anmäl
2010-12-08 21:58 #1 av: anla

Du kan altid bestille kjøtt og fisk fra menyen og be mer grønnsaker i stedenfor poteter, ris eller pasta.

Anmäl
2010-12-08 21:58 #2 av: anla

Du kan altid bestille kjøtt og fisk fra menyen og be mer grønnsaker i stedenfor poteter, ris eller pasta.

Anmäl
2010-12-08 22:06 #3 av: maax

Hvis du har mulighet gjør et besøk på Fiskeriet ved Youngstorget i Oslo. Der kan du både spise en rimmelig middag og ta et glas vin til.

Lic. kostrådgiver i LCHF

Anmäl
2010-12-08 23:21 #4 av: raphanus

Jeg er enig med anla der. Oftest er det ingen problemer ved å bare be om å få potetene kuttet ut og erstattet med grønnsaker.

Anmäl
2010-12-10 19:44 #5 av: anla

Fint! Men blir dere virkelig mette. Ofte er det pasta, poteter og ris som erstater delvis kjøtt, fisk, egg dersom karbo er så mye billigere...

Anmäl
2010-12-10 19:50 #6 av: raphanus

#5 - Jo mere pasta, ris og poteter en spiser, desto oftere blir en sulten og desto oftere må en spise. Av egen erfaring kan jeg si at jeg klarer meg lenger av å kun spise kjøtt enn å spise kjøtt med f.eks. poteter. Det simpleste svaret på ditt spørsmål er: Ja, jeg blir virkelig mett. Karbo kan synes å være billigere, men på lang sikt blir det neppe billigere, siden de gjør en mere sulten og sulten oftere.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.