Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 15289 ggr
[Ladymoon]
8/24/13, 11:30 PM

Hur många carb?

Jag har precis börjat med lågkolhydratkost. Detta innebär att jag lägger mig på 30-40 carb om dagen. En amerikansk läkare (glömt namnet) har sagt att man ska äta 45-65 carb om dagen. Äter man mindre så ska man bara göra detta korta perioder. Hjärnan behöver en liten mängd carb.

För det är väl så att detta handlar om kolhydrater och där redan finns en sajt för detta, men att här finns andra "husgudar" - rätta mig om jag har fel.

Jo, det sägs i LCHF att man inte ska äta bröd alls eftersom i bröd finns det kolhydrater. Men om man tar de minsta av Fazers tvådelade tillplattade "bullar" , osötade och fullkorn. så väger var och en 30 gram, och detta ger 14 g kolhydratet.

Om man kan ligga på 30-40 om dagen så är där marginal till ett litet fullkornsbröd till äggen på morgonen.

Hur ligger ni andra ? Eller ni räknar inte?

Annons:
Zepp
9/2/13, 9:34 PM
#1

En liten del av hjärnan, viss del av njuren samt alla röda blodkroppar behöver glukos.. men man behöver inte äta en endast då både lever och njure kan tillverka 200 gram om dagen.. och du lär aldrig kunna undvika att få i dig en endast kolhydrat via födan heller!

Äter man väldigt lite kolhydrater spelar det mindre roll var man får dessa ifrån.. men jag rekommenderar dig att ta dem från grönsaker i stället.

Fazer har ett flatbröd som har ännu mindre kolisar.. det funkar att lassa upp en hel del gott på, tex skivat ägg med majo och mycket smör.. så står man sig ett tag!

Varoen äter så mycket bröd man vill.. grejen är mest att det blir en hel del blodsocker av brödet.. och vill man hålla det normalt för att bränna fett så är det kanske inte såå optimalt med för mycket bröd.

Äter man under 100 gram kolhydrater om dagen så äter man per definition en ketogen diet.. ju lägre.. ju mer ketogen!

Sen så.. har man brödasbstinens så finns det åtgärder för det oxå!

http://mariannslchf.se/kategorier/brod/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: